GoldFishing

شكار ماهيگيري

ماهيگيري در هواي صاف و خورشيدي

ماهيگيري در هواي صاف و آفتابي يكي از محبوب ترين مواقع ماهيگيري است در اين هوا اكثر ماهيگير ها به صيد مشغولند ولي واقعاآيا در اين هوا ميتوان ماهي خوبي صيد كرد ؟                                                                 جواب بله است اما به شرطي كه بعضي ترفند ها را به كار برده و رعايت كنيم هنگام ماهيگيري در هواي صاف و خورشيدي بايد معمولا به سمت نور خورشيد و برخلاف مسير موج ريسه را بيندازيم و معمولان در هواي گرم ريسه را زياد به دور دست ها نيندازيم زيرا ماهي هاي بزرگي اكثرا به كناره ها مي آيند سعي كنيم از طعمه هاي بو دار بيشتر استفاده كنيم و يك محل ثابت را انتخاب كرده و در آنجا طعمه پاشي كنيم و مدتي صبر كنيم و منتظر ماهي ايده آل باشيم در چنين آب هوايي به دليل نبودن باد ميتوانيم از طعمه هاي همچون خونابه،نان خشك ذرت،گوشت ريز ريز شده ي سنگدان مرغ و... استفاده كنيم (بستگي به طعمه ي شرطي منطقه دارد) نكته ي ديگر اين است كه لنسر خود را به صورت زاويه ي 70درجه نسبت به سطح آب مهار كنيم و نخ خود را حد در امكان سفت كنيم.

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 27 دی 1390برچسب:,ساعت 20:51  توسط نيما  

ماهيگيري در باد

هنگامي كه باد مي وزد اكثر ماهيگيران به اين باورند كه ماهي در اين آب هوا به قلاب نميافتد و به خيال اينند كه ماهي ميترسد به بالا بيايد ! پس بزاريد من براتون بگم در آب و هواي ابري ويا طوفاني متوانيد بهترين ماهي كپور را صيد كنيد زيرا در اين آب هوا باد موجب خنك شدن سطح آب و رسيدن اكسيژن به تمامي نقاط ميشود واز طرفي ديگر موجب تلاتم در آب درياچه شده و موادغذايي داخل سد را پخش كرده و ماهي كپور براي يافتن غذا بيشتر جنب جوش ميكند و از طرفي ديگر ماهي ها در آب هواي طوفاني از دسته جدا شده و پراكنده ميشوندواين شانص خوبي براي ماهيگير است ولي شايان ذكر هست كه در آب هواي طوفاني هر چه قدر نخ خود را آزاد كنيم و نوك لنسر خود را با سطح آب موازي سازيم ديگر خطر وزش باد لنسر و نخ ما را تحديد نميكند.در ضمن در آب هواي طوفاني حد در امكان از جوشانده استفاده كنيم و اگر كرم خاكي طعمه ي شرطي آن منطقه بود كرم را از وسط به قلاب بزنيم.

+ نوشته شده در  دو شنبه 26 دی 1390برچسب:,ساعت 23:28  توسط نيما  

ماهيگيري در زمستان

امروز ميخوام در مورد ماهيگيري در زمستان براتون بنويسم. اكثر اوقات ماهيگير ها در زمستان به صيد نميرن و گاهي او قات هم كه ميروند نااميد به خانه وبا دست خالي به خانه باز ميگردنند! جال اينجاست كه بهترين موقع ماهيگيري در زمستان هست !زيرا در زمستان ماهي هاي كوچك كمتر فعاليت ميكنند و ماهي هاي بزرگ بيشتر دنبال غذا هستند و ما نيز دنبال ماهي اي بزرگ ميگرديم!در ماهيگيري در فصل زمستان اولين شرط انتخاب طعمه است زيرا طعمه 60درصد ماهيگيري تضمين ميكندولي از چه طعمه هايي استفاده كنيم؟ در زمستان براي اينكه ماهي را از جاي خود به بيرون بكشيم مي بايس از طعمه هاي گرمي استفاده كنيم واين طعمه هاي گرمي چيزي نيست جزء خونابه،خون جيگر،روغن زيتون،كنسانترهي پرتقال و ادويجاتي همچون زردچوبه،وانيل،دارچين،قهوه و... ميتوان استفاده كرد

+ نوشته شده در  دو شنبه 26 دی 1390برچسب:,ساعت 14:21  توسط نيما